Sunday, June 03, 2007

Familjens gula hink

Igår var jag ute och partajade med kompisar från Göteborg. Det sista jag minns är att jag, Bromader och Hanna P trycker i oss en massa matrester från ett bord. Bland annat grädde direkt från bunken. När jag vaknade på galleri Oro såg jag en man som bar på en plasthink. Min spontana reaktion var illamående, då tankarna direkt fördes till familjens gula hink. Den där bottenfrätta plastspannen som föräldrarna ställde fram vid sängen när man var liten och magsjuk.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var gott! Jag hittade också vin.

2:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vem är Bromader?

7:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

kolla bromander.nu

4:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, fy fagerlöf! Jag hatade också att spy i den... hela familjens jävla magtrofé. Så fort nån tänkte vråla ut lite käk så skulle den fram som en jävla fana. Stank fan om den dessutom..
Dessutom hade vi en nerspydd soffa som vi varken tvättade (annat än med trasa o svamp såklart) eller bytte ut efter syrran spydde i den.. fan vad många gånger jag sagt ordet "spy" nu..

/Donald

6:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Våran var orange och inte rund utan lite fyrkantig. Den där lukten gick aldrig ur utan man kände alltid gammal unken spylukt när man skulle kräkas vilket iofs alltid underlättade och snabbade på hela grejen.

Numera moppar hon golv med vatten ur samma hink.

2:58 AM  

Post a Comment

<< Home