Sunday, January 06, 2008

Fortfarande S.I.M.O.N. G.Ä.R.D.E.N.F.O.R.S.

Det har varit en lång tid...

Lägesrapport: Senast jag kollade på mina serier hade jag gjort 71% av boken. Håller schemat och boken släpps sista veckan i april.
adlibris
Om dessa uppgifter stämmer kommer boken att kosta 39 spänn och väga ett halvt kilo. Ungefär samma hektopris som lösgodis, alltså.

I nästa nummer av Galago kommer ni att få läsa ett utdrag ur boken samt en lång och öppenhjärtig intervju med mig som allas vår Frej gjorde angående S120D. Han slänger även in en blänkare om projektet när han svarar på frågor i nya numret av Nöjesguiden.

En liten snutt från boken kanske dyker upp i tidskriften Subaltern innan boksläppet också.

3 Comments:

Blogger Grovt Initiativ said...

kaxigt att ha boken på adlibris innan den ens är färdigskriven/tecknad. ja se internet-eran...

7:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ser fram emot boken!
Tänkte skicka en liten länk och tipsa om snygg serie:

http://www.serializer.net//comics/insekt.php?view=archive&chapter=12266

Nästan en hel roman, tänkte att du borde uppskatta teckningstilen, om inte annat.
Han har gjort trevliga illustrationer också...

nisse_jansson@hotmail.com

12:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

En sak måste man bannemej credda dig med och det är ödmjukhet trots dina framgångar. 39 plurriga är grymt prisvärt! Du kunde tagit mycket mer. Hela resan är redan kult liksom. Sign me up, Tobbe! Jag ska även berätta för alla mina polare om boken...

Sen undrar jag ur ett yrkesperspektiv vad du tycker om serien Finn och Fiffi. Den byggdes upp av stoff ur en åsiktstävling där kids skickade in sina önskemål om en serie. Min favorit är när Finn och Fiffi hjälper till i en robotstrid där två arter av robotar, några med hjärna och några med hjärna, hamnar i ett krig med varandra.

Peace,
*Andie*

1:35 PM  

Post a Comment

<< Home