Friday, May 09, 2008

Inte ska väl lilla jag...

Idag får jag kanske besöksrekord här, så jag börjar med ett tips:

Köp boken "Simons 120 dagar" för bara 39:- inkl. frakt genom att klicka på meningen du just läst.

Grejen är att jag är med i Såväl Svenska Dagbladet som DN och Aftonbladet idag. Folk verkar dessutom gilla mina serier. Frågan är alltså: Är mina föräldrar stolta? Nej, inte speciellt. Att min mamma blev upprörd har jag redan tjatat ut i diverse medier. I Förrgår ringde även farsan och gav mig ett gäng snubbor med darrande röst. Han påstod att det han blev "orolig" för var att jag är så ego. Kom igen. Jag har bara läst psykologi i högstadiet, men min pappas mekanismer känns löjligt enkla att bena upp. Sydsvenskan är en tidning alla han känner läser. Innan han ringde mig hade han just läst meningar om att jag haft "sex med en stenad tonårstjej i kuddhögen på ett dagis". Självklart är detta pinsamt för honom, men han vill inte vara en tråkig moralist som ringer och säger "sådär får man väl ändå inte göra!". Istället famlar han desperat efter en finare anledning till att bli "orolig" för mig. Krydda med en gnutta projicering så är vi i hamn.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tja
Läste precis klart dina 120 dagar, riktigt trevlig läsning.
Jag har också med ett leende på läpparna läst dina tidigare böcker (Lura mig, Turist och Hjärup).

Jag är i övrigt inte så välorienterad inom serier så jag undrar om någon kan tipsa om andra böcker/tecknare som är lite i samma stil som Simmes.

4:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

Klart att du ska läsa både Henrik Bromander och Mats Jonsson om du gillar Simons bok. Eller för att agera säljande förläggare och förlagsrepresentant. Vad sägs om att börja läsa Galago?

6:01 AM  
Blogger Simon G said...

Joe Matt's "The poor bastard"
Ivan Brunettis "Misery loves comedy"
Robert Crumb's "My troubles with women"
Jeffrey Brown's "Unlikely"

Allt av Henrik Bromander ochMats Jonsson, ja...

6:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ok, Tack för tipsen.
Får ta och kolla upp de titlarna ni nämnde.

7:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

hiphopsnopp:
"Susanna & Bo" i pocketversion är väl ändå minst sagt obligatorisk läsning, så sant som jag är dess upphovsman:
www.optimalpress.com/liljemark.html
(man ska ha allt)

12:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fan simme du fick mig just att impulsköpa din bok :P nu ska man bara stå ut tills den dimper ner i brevlådan :)

4:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

jag tyckte att det lät som en bok som jag ville köpa först. spännande koncept. men har du haft sex med en högstadiebrud/stenad tonårstjej så är det ju vidrigt. varför ska man skratta åt det? tycker du att det är ok att du beter dig som ett svin så länge du ärlig med det?

4:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad är det för fel på att ha sex med en stenad högstadietjej? Det här är Sverige, inte USA, och om du har problem med våra sexlagar tycker jag du kan åka hem, "Valerie".

11:54 PM  

Post a Comment

<< Home