Sunday, March 04, 2007

Dom kallar oss snyltare.

Nu är jag i Skärholmens gruppboende med Klenell som värd. Igår såg vi "a night at the Roxbury" på 'Nellys vägg. Ett jävla måste för ala som gillar risiga komedier. På kvällen uppträdde jag och Calle med Las Palmas på en privatfest i Björkhagen. Rätt slapp och skön spelning. SMK-Björn och vår vän Stina kom förbi. Den förstnämnde presenterade bandet med en väldigt fin, lång och... lång monolog. Drack vin i köket, men jag blev inte speciellt berusad. Jobbat upp någon slags tolerans genom att hittills dricka varje dag på resan. I eftermiddag flyger jag till Sunsvall för att besöka främlingar.

Tänkte nämna lite vad jag ätit också. Pike leder matligan med hästlängder hittills. han lagade en smakfull fisksoppa med saffran och vitlöksbröd men först lunchade vi på Veggivegg vid skatteskrapan. Jag åt tofu masala med zulu relish. Är masala ett annat ord för curry? Jag är en stor fan av ajvar relish, men denna zulu-variant av grönchili var en välkommen variant. Dagen därpå gjorde vi "the sardin challenge", där sardinmackorna fick utmana makrillmackorna karln vanligvis äter. Makrill vann. Mer smak och godare sås, helt enkelt.

I övrigt har jag ätit en massa mackor, en hyfsad pastasallad och något haltande qourn-tortillas. Vem kommer att gå om Pike i mat-toppen? Spänningen tätnar.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Vill du blogga?"
--
Jag trodde "Veggivegg" (där jag gödde en "engelsk frukost" igår som lunch; mkt smarrigt, tyckte även Rockgitarristen) hette "Manna". Men när jag möts av fak ta back ar j a g

4:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tjaba.

Curry, som är den engelska stavningen, har i västvärlden även blivit benämningen på en kryddblandning som är en variant av garam masala. Det finns en mängd olika varianter som består av olika kryddblandningar.

10:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

öhh, och curry är egentligen då sådana där kryddiga grytiga saker. ja.

10:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Usch! redan innan var jag nervös över hela grejen med matlagningen och nu har det blivit någon typ av tävling? jag ska börja spåna redan nu. Vi ses sen.
/Mira

11:13 AM  
Blogger Simon G said...

För att citera Ingemar Bengtsson: "som om det vore en jävla tävling". Nej, jag är inte kräsen med maten, äter allt och lite till. Slappna av, vibba in, ta en Toy...

7:17 AM  

Post a Comment

<< Home