Friday, May 18, 2007

Jag har varit en idiot

Helt plötsligt glömde jag bort min bankomatkod. Jävligt irriterande. Mitt minnes-trick för att komma ihåg koden var något i stilen "När jag var 12 år var serietidningarna 52 sidor". Nu var koden tydligen inte 1252 och jag körde några varianter tills Bankomaten svalde mitt kort. Arrgh! Jag får vänta tills torsdag då jag kan plocka ut ett nytt kort i Höör. Det jobbigaste är att jag nu i skrivande stund kommer på att koden var 1052. Det var när jag var 10 bast som serietidningarna hade 52 sidor. Nu är det försent. Jag har förstört allt.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det är så himla gulligt att glömma sådant. keep the cute work

12:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

fan simme, jag har gått och gjort samma sak. har inte använt mitt svenska visa på ett tag så jag har helt glömt koden. Minns att likheten till min holländska var slående men de snarlika kombinationerna e ändå sjuuuukt många. "Great men think alike" fast jag har ju inte varit dum nog att pröva lyckan tre gånger...

Braun

4:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag drömde att jag var på festival inatt och Las Palmas skulle spela + att de sålde fotbollshalsdukar med en bild på dig på tillsammans med ditt namn. Jag valde att sno en som var upptejpad på en stolpe som en provex.

11:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag lider med dig Simme. Ibland spelar minnet ett spratt med en, det MÅSTE inte vara alzheimers, men man kan ju aldrig vara riktigt säker...

6:16 AM  
Blogger Simon said...

Varför skriver serietecknare så bra? Både du, Mats Jonsson och Martin Kellerman är inte bara mina favorittecknare utan även sjukt bra på att skriva texter utan teckningar!

7:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

tack, "Simme". Antar att det är vi som skriver bra som blir berömda.

12:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Min är 0673. jag skriver det här så kan jag kolla ifall jag glömmer bort det.

2:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

min föredetta kod var 1100 alltså helt omöjlig att glömma bort, tydligen kom inte jag och automaten särskilt bra överrens och den jäveln tuggade gladeligen i sig mitt stackars kort, sluta med att jag fick ett nytt med en ninja svår kod som jag måste ha uppskriven för att komma ihåg, Bankomater är av ondo :(

3:15 AM  

Post a Comment

<< Home