Friday, May 11, 2007

Jag är förkyld

Vaknade upp förkyld imorse. På Ölands folkhögskola. Jag blir förkyld ca 3-4 gånger per år. Mina föräldrar brukar hävda att detta inte är normalt. Dom tror att jag blir förkyld ovanligt ofta eftersom jag inte motionerar. När jag inte är på resande fot gör jag armhävningar och sit-ups nästan varje dag. Det räcker inte, säger dom, man måste träna konditionen också. Jag tog upp detta med en doktor (han med valrossmustasch. Se tidigare blogginlägg) när jag hade halsfluss förra gången. Han sa att jag verkade ha normalt immunförsvar.

"Man ska inte motionera för mycket heller. Promenader är den bästa motionen. Det är bra för själen också. Nu måste du vila... och som min amerikanska kollega brukar säga: No deep kissing. You have to wait!" sa han med tysk brytning.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag motionerar en del men blir ofta förkyld, fick precis reda på att detta berodde på polyper bakom näsan..kolla upp de kanske?

8:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Skulle 3-4 ggr per år vara mycket? Nej, vet du vad, nu är det nog nån som inte har alla hästar hemma.

12:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag vet precis vad du snackar om! Jag blir jätteofta febrig och förkyld! För ofta.. jag får även ofta solsting. Kan dessa höra ihop?

12:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

du är endå jättefin

1:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Alltså kontentan är ju att 3-4ggr/år är rätt normalt och att det är mina föräldrar som är lite "Coco-Bahia".

7:53 AM  

Post a Comment

<< Home