Sunday, June 08, 2008

Det är viktigt med rena kläder

Idag är det söndag och jag är i Tokyo. Jag åkte till stadsdelen Akihabara som har dygnet-runt-öppna butiker, då det verkade passa sig för att söndagsshoppa. Först tvättade jag på en myntautomat i Shinkoiwa där jag bor. Väl i Akihabara höll kvarteren på att spärras av och mängder av japaner stod och fotade med mobilkameror. Jag gissade på att nåt politiskt toppmöte var på gång eller liknande, och gick till en leksaksaffär ett par kvarter bort.

Jag hade inte väntat mig detta.

När jag kom tillbaks till pensionärsparet jag bor hos sa Aki Sunaga: "Washing your clothes might have saved your life". Slakten inträffade en kvart innan jag kom dit.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

läskigt!

9:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

OJ..

3:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

läskigt det där. typiskt att det hände i akihabara.

4:09 AM  

Post a Comment

<< Home