Tuesday, March 04, 2008

Många som väntar

Här kommer jag igen. Tänkte bara berätta lite om "hur landet ligger" så att säga.


* 12:e mars medverkar jag i ZTVs nya program Loca$h som visas kl. 22:30 nyss nämnda onsdag. Jag pratar om matvaror i en lågprisbutik. En fingervisning om min expertis på detta område får ni om ni tittar in på gamla goda Smak

* 20:e mars lämnar jag boken till tryck. Just nu har jag bara baksida, försättsblad och montering kvar.

* 26:e mars åker jag till Kambodja. Jag ska ha semester med ett gäng kompisar och samtidigt skriva låtar tillsammans med stjärnproducenten Frej Larsson. Jag stannar i två veckor.

* 26:e april är det releasefest för boken "Simons 120 dagar" på Kolingsborg vid Slussen i Stockholm. Alla som varit värdar under min resa står givetvis på gästlistan och kan inkassera en gratis bok i dörren. Alla andra är välkommna också, jag återkommer med mer tydlig info snart. Festen arrangeras i samarbete med klubben Indierave.


---------- LIVET EFTER BOKSLÄPPET ----------


* I maj åker jag till Japan med Galago och vi har vernissage i Tokyo för en utställning med serier och annat den 2:a juni.

* I juni åker jag till Italien med Galago och vi ska medverka på seriefestivalen Crack! i Rom.

* Runt midsommarhelgen uppträder jag under namnet "Simon G af Las Palmas" på Midsommarfestivalen i Emmaboda. Vid min sida har jag förmodligen en av männen i mitt liv: Christian "Chrille Brun" Echenique. Han bor numera i Amsterdam, men kommer till Sverige i sommar.

* I början av juli planerar jag att åka till Arvika med Galago och kommer kanske att köra någon låt där i något mindre sammanhang om ödet vill.



... Ja, jag skulle kunna hålla på såhär i evigheter. Jag har rätt utstakade planer för en lång tid framöver, men jag får väl "återkomma" som jag så skämtsamt brukar säga.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

har du tagit backups på boken? vad händer om det börjar brinna, t ex?

/Doktorn

3:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Backupp finnes, på nätet, på ordfront, på usb-sticka osv

1:15 AM  
Blogger Ida said...

de låter kalas med fest.

2:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

men tänk om nån knäcker ditt security å drar hem ritningen från nätet och släpper den på typ piratebay !!!!???

12:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ha! Tror fansen är rätt så lojala. Många har ju hört om resan o följt den...
Men vaddå, har du ritat den digitalt på nåt sätt? Eller du scannar kanske varje sida efter den är klar.. coolt isåfall...

3:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har scannat och backuppat varje dag.

5:47 AM  
Blogger Opretentiösa SystrarnaA said...

Hey Simon..
Lisa-Marie från Uppsala här...jag läste om boksläpp...jag bor i london nu och pluggar drama, hade jävligt gärna kommit och klappat dig vänskapigt i ryggen och lyckoönskat dig...men även för att få boken och läsa om hur det varit för dig....
/lisa-marie/uppsala/london

5:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nejmen, fan vad fint att releasefesten är samma helg jag hade tänkt åka till sthlm och titta på gammle Knopfler innan han dör. Då kommer jag antagligen och hälsar på releasefesten.

/Malte

10:54 AM  

Post a Comment

<< Home