Sunday, March 25, 2007

Det är jag igen. Simon.

Jag tänkte stanna i Göteborg en vecka. Idag lämnar jag Bromander för en främling. Nyhet i bloggen: "Svar på vanliga frågor". Tänkte riva av en sådan lite då och då här. Okej vi börjar med den vanligaste:

Fråga:
Hur fick du Idén?

Svar:
Det var en massa olika tankar som jag slog ihop till detta projekt. Bland dessa märks

*En seriedagbok som jag förde förra sommaren. Jag tecknade lite om varje dag och tänkte att jag kunde kalla den för Simons 120 dagar, efter den där filmen "Sodoms 120 dagar".

*Jag ville ut i Sverige och hälsa på alla jag känner. Jag tänkte att bor jag max två nätter hos folk, så hinner de inte bli särskilt irrriterade på mig. Sen tänkte jag att jag kunde hyra ut min lägenhet i andra hand och spara pengar om jag är borta tillräckligt länge.

*Filmen "My date with Drew" där en kille via en hemsida med en dum Idé får hinkvis med uppmärksamhet. Sen var jag inspirerad av hemsidor som den där en kille säljer pixlarna på sidan för en dollar styck. Även en annan sida där man ska skänka pengar för att killen som lagt upp den inte ska döda sin kanin.

*Förra året släpptes min miniseriebok "Direkt från Hjärup" som handlar om när jag uppsöker min hemort och gör en serie om den resan. Jag blev nöjd med den och tänkte att jag kunde göra en liknande grej om hela Sverige.

sen var det en del annat också men nu pallar jag inte skriva mer...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Holla! var kan man köpa "Direkt från Hjärup" jag har dina andra två böcker men helt missat den.

1:37 PM  
Blogger Simon G said...

Den är tyvärr skitsvår att få tag på. Den går att köpas på något sätt via seriefrämjandet. Kontakta dem via deras hemsida www.serieframjandet.se

3:19 AM  

Post a Comment

<< Home