Friday, March 16, 2007

Janne Schaffer

Janne Schaffer

På denna länk hittar ni låten jag spelade in, på resande fot, med Spakur och Dj Lo-kut i Uppsala för en vecka sen. Jag hälsade på i deras studio och tog en tupplur på soffan medans de knåpade ihop en beat. Spakur skrev en refräng och sen skickade vi ett anteckningsblock fram och tillbaks mellan varandra. Det blev en sorts stafett-text där jag skrev en halv mening, skickade vidare, fick tillbaks blocket fortsatte skriva lite och så vidare, och så vidare...

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kära simon,
det här är din kusin moa, hittade en bild som jag vill dela mig av, som får dig att skratta ett snäpp...
http://i15.tinypic.com/2agu780.jpg

4:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Låten var... Kul. Jag gillar din nya tuffa gangstaröst. Ett resultat av det hårda livet som kringflackande vagabond? Jag blir lite rädd när jag hör den.

5:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Moa-ha ha! Jag skrattade faktiskt hela två snäpp.

6:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

hur gåre me den däringa spakurs skiva förresten ?

1:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fet låt :)

3:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

om man måste ha andvändarnamn för att skriva kommer du aldrig att få läsa det här. men om inte:
orden var fel valda. alla orden. ni borde börja om. välja nya.
ja, hörru, din jävla svullfot. jag och min allra minsta bror john hälsar hej etc. från malmö.
PS. vi hade glömt att din näsa var så framträdande. kanske förträngt. DS.
hej då.
ingrid och john munkhammar
genom
ingrids flinka fingrar

1:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Stompigt, svettigt, hett.

10:49 AM  
Blogger Simon G said...

Min näsa? Vi har ju redan diskuterat min rastillhörighet... det är bara att acceptera.

12:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

För i helvete vilken hit! Mina grannar får höra den på repeat hela dagarna (själv håller jag mig på stan o fikar.. eller, nä).

3:50 PM  

Post a Comment

<< Home