Thursday, March 22, 2007

Vilken kultur?

Göteborg 2007. Serietecknaren och rapparen Aggro är i skolan och Simon sitter i hans lägenhet och myser. Jag mår mycket bättre nu. Avsaknaden av fast punkt i tillvaron berodde nog mycket på att jag inte träffade någon jag känner på över en vecka. Att lära känna nytt folk är intressant, men jag är glad att jag tillåter mig att pausa hos vänner ibland. Idag ska jag besöka ett serie-jippo på Göteborgs stadsbibbla. Kom gärna dit vid 18-snåret och hälsa på mig om ni vill. Imorgon sänds ett inslag om Simons 120 dagar i radio (p1) någon gång efter 17, tror jag. Kolla sr.se imorgon, det är något program med fördjupande nyheter. Reportern Anton följde med mig när jag besökte Nils Svensson, en reko pojk i Karlsatd. Oj, höll på att glömma: Imorgon fyller jag dessutom 29.

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ett till marsbarn, grattis!

6:11 AM  
Blogger Maya said...

Grattis lelle Simon om typ 3½ timme eller något. Matte är inte min grej och klockan kan inte

12:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

GRATTIS!

2:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ajfan, jag missade er visst. Var på mässan redan i onsdags. Och inte hade de Aggros fansines till försäljning då heller. Tur att det fortfarande finns snail-mail ...snart har jag vantarna på ett efterlängtat eget ex av "Längst fram i taxin".

Hoppas du får en topps födlseda! Vädret verkar ju funka, kanske lyckas man med årets första utepils idag. Men det trodde jag förra fredagmorgonen också och sen var det fan snöstorm vid halv fem. Ses! /dB

2:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kungen av bidrag.........

yoyoyo.. tänkte bara kolla. Hur finansierar du din resa egentligen? jag menar.. okej att du får krubb lite här o där hos folk du bor hos, och tak över pallet såklart.. men du kan väl inte påstå att varenda kotte du hälsar på bjussar på soppa för din sverige runt tur? skönt låter det iaf...

PS. hälsar du bara på hos tecknare o konstmänniskor? låter så...
DS.

8:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis på födelsedan! Lyssnar på radioprogrammet, får se om det blir pinsamt om en stund eller hur det blir ;)

Om du vill kolla på Christoffers teckningar så kolla www.sagie.com

8:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis!


länk till p1-programet:
http://www.sr.se/webbradio/include/incExternalPlayer.asp?Id=513548&Type=db&IsBlock=0&real=1&wmlow=0&wmhigh=0

3:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Oj, länken fungerar inte.

förkortad länk:
http://simong.notlong.com

3:49 PM  
Blogger Simon G said...

Tack för alla vackra ord. Jag finansierar resan genom att hyra ut min lägenhet i andra hand.

6:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har bott hos folk som inte har konstnärliga ambitioner också, men hittills har det varit mycket kreativa lirare.

1:23 PM  

Post a Comment

<< Home