Wednesday, August 01, 2007

Det hände en sak på vägen hit

Efter ett musikaliskt möte på Gare du sud igår, gick jag och Frej till Carmen. Att det är bekantskapskretsens förlängda vardagsrum är ju ingen nyhet direkt, bekanta dök upp som acne under den timmen vi var där. Det konstiga var att jag började se folk jag bott hos från Simons 120 dagar-resan. På bordet till höger tyckte jag att jag såg St:Gurgel från Umeå och var inte killen på bordet mittemot extremt lik Statoilsoftaren från Västerås? Jag trodde ärligt talat att jag tappat förståndet, tills jag gick fram och frågade. Det var den där jäveln slumpen, som sett till att två av S120D-värdarna besökt vänner i Stockholm och att vi alla hamnat på samma fyra kvadratmeter samtidigt.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nuförtiden så lyssnar jag rätt så ofta på låten "Easy Lover" med Phil Collins. Ibland på kvällarna efter maten så sätter jag på "In the Air Tonight" på hög volym och tar ett glas eller en andakt. De där synth-trummorna och deras onaturligt perfekta eko är riktigt najsa. Det är mycket "power" i den där låten ska du veta. Kände bara att ärlighet varar längst och att det var lika bra att du visste det. Kram på dig. /CB

PS. Statoilsoftaren är inget dåligt alias - Du borde på något vis göra en serie om det där!

5:38 AM  
Blogger Simon G said...

Chrille, jag är bög i dig.

11:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Appropå bög, Idag e Gay Pride och jag var fan inte alls medveten om detta när jag cyklade ner till Noorder markt där jag senare tog min sedevanliga wurst m sauerkraut (du testde den när du var förbi). Prinzengracht var fan helt smockad med folk så jag fick leda hojen och jag e verkligen inte den som leder hojen i första taget så du kan ju tänka dig...
Hursomhelst var de där. Bögarna. De gld fram på båtar i kanalen och spelade musik och gned sig ombord medan folk stod och glodde.

Stämningen var mer fjollig än queer så att säga och musiken var riktigt jävla onajs. Vi snackar falsettröster som upprepade gånger frågor en (med inlevelse): "can you feel it?". Svaret är nej och jag har aldrig känt det. Ändå har de ställt mig den där frågan så pass många gånger. Fan ta de där jävla bögarna. jag menar jag har inget emot bögar men... ja, en god vän till mig är faktiskt...Nej jag skall vara ärlig istället: Jag hatar böghouse. Jag gör verkligen det. Den musiken är nog nummer två på hatlistan efter vit rock-hop (limp bizkit)

Christian Bruina

12:35 PM  

Post a Comment

<< Home