Sunday, July 22, 2007

Idioten

Frisk igen och har roat mig kungligt i Stockholm i helgen. En ljummen i gräset, serieshopping och nattklubb. Las Palmas spelar 15:30 på ängen i Emmaboda nu på torsdag.

Har just gått igenom min resa dag för dag och antecknat var jag hamnade till sist. Det blev en del ändringar i den ursprungliga planen, men jag lyckades ändå med att max sova två nätter på samma ställe och att aldrig återvända till mitt hem under 120 dagar. Sammanlagt sov jag på 96 olika platser om jag inte räknat fel. Den slutgiltiga routen (enbart inräknat var jag sov) blev:

Stockholm-Sundsvall-Uppsala-Felingsbro-Västerås-Hofors-Sälen-Karlstad-Göteborg-Kalmar-Göteborg-Kungsbacka-Falkenberg-Laholm-Lund-Forsakar-Malmö-Borrby-Helsingborg-Lund-Malmö-Göteborg-Nymölla-Malmö-Lund-Vitaby-Hörby-Karlskrona-Ronneby-Värnamo-Norrköping-Stockholm-Visby-Färjestaden-Ljung-Osby-Helsingborg-Ramlösa-Helsingborg-Skövde-Örebro-Felingsbro-Höör-Hässleholm-Svalöv-Svedala-Borås-Vara-Göteborg-Trollhättan-Alingsås-Stockholm-Uppsala-Bollnäs-Västerås-Hovmantorp-Gislaved-Jönköping-Hultsfred-Jönköping-Växjö-Härnösand-Näsåker-Bjästa-Örnsköldsvik-Umeå-Kiruna-Stockholm

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Galet! Hur har man råd? Flög du eller åkte du tåg? Eller buss?

9:19 AM  
Blogger Simon G said...

Jag åkte mest tåg, en del buss, fick skjuts med bil några gånger, flög två gånger.

Ekonomin: Inga utgifter för mat och hyra (var det planerat) +inkomster för spelningar med Las Palmas och några illustrationsjobb under resan... sen ryckte ju Konstnärsnämnden in och pröjsade hela skiten efter ett tag.

10:47 AM  

Post a Comment

<< Home