Friday, June 29, 2007

Väälko'!

Det kändes smått overkligt att traska upp för trappan till min lägenhet för första gången på fyra månader. Har jag nämnt att mitt hem invaderats av vägglöss? Det har skett en första besprutning medans jag var borta och nu låg det massa döda loppor på golvet. Ganska stora... vissa var ca tre millimeter. Jag tog några inzoomade moneyshots med mitt nya macroobjektiv. Madrassen låg uppfläkt och besprutad, så det fanns ingen möjlighet att kasta mig i sängen och slappa på det sätt jag planerat. Fick bara njuta av min etta i en timme, sen kom saneringskillen med gasmask. Han sprutade och informerade mig om att jag inte bör återvända på fyra timmar. Nu är jag på gatan igen.

Igår när jag gick på stan med Kellerman fick vi ett telefonsamtal om att det hade utbrutit en krafig brand i Hornstull. Det var tydligen på samma gata som han hade sin lägenhet så vi skyndade oss dit för att kolla om det var hans lya som stod i lågor. Det var det inte. Jag åkte ut till Sätra och rappade lite in i en kamera och sen pratade jag och Dayw med "roliga röster" tills vi somnade och fortsatte vårt imitationsmaraton direkt när första ögat öppnats. Jag har inte fått alla mina timmar sömn inatt, och det kommer att dröja innan min madrass kemtvättats.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

fan vad bra jobbat simon! trots vägglöss och annat skabb, njut av hemstaden!
vi i borås är stolta över dig!

3:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Känn dina löss på gången, Simon. Och big cheers för dina 120 dagar!

7:11 AM  
Blogger Johannes Aggro Torstensson said...

Välkommen hem, Simme! Nu följer resten av Simons 180 dagar 2007.

12:00 PM  

Post a Comment

<< Home