Sunday, June 24, 2007

Rusken, Slusken, Stollen och kapten Buster

Det är som en helt annan kultur här uppe. Man blir fullare. Jag kommer ihåg när Ville kom tillbaks från Luleå och hade lärt sig supa på norrländskt vis. Man slutar liksom inte när händerna blöder.

Innan idag. Vi åkte ut ett gäng i gummibåtar och grillade på en udde. Jag paddlade i en gummikanot och tänkte på filmen Down the creek. En härlig komedi där jag mest kan relatera till slusken. Min värd ligger nu och snarkar på soffan och jag ska upp om några timmar och ta tåget mot Kiruna. Det är nästan sista anhalten. Efter Kiruna flyger jag tillbaks Stockholm och bor hos ett par typer innan jag återser mitt kära hem den 29:e. Fast det är inte riktigt tack och hej då heller. Jag kommer att fortsätta blogga lite slappt under tiden jag tecknar också. Kommer nog ta ett halvår att rita.

Jag har undanhållit samltliga godbitar från resan här i bloggen. Jag har resten av det explosiva materialet i mitt huvud och i min dagbok. Om detta kan jag bara säga tre ord: Jävlar i det.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tänkte på rubriken & tillhörande toppskiktes-skämt häromdan & lät de glada fnissen rulla. Ny variant:

-Och vad kallar han sina testiklar?
Våmmen, nätmagen, bladmagen och löpmagen, om det vore så väl

12:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag ar sa glad att du ska fortsatta blogga. Kanns kul att kunna folja med dig pa den har resan aven om jag far vanta pa boken innan jag vet den riktiga storyn...Keep on truckin'

7:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

kul att du upptäckt charmen med att göra saker på ett slappt sätt! apropå slappt; har du börjat uppskatta 2½ men än?

/mårten

6:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Galago 89 har precis recenserats på Nittonde Stolen. I den tecknade (!) recensionen nämns bland annat Simon Gärdenfors "Nybuskis".

Läs här: http://www.nittondestolen.se/2007/06/en-serierecension.html

8:11 AM  

Post a Comment

<< Home