Monday, August 06, 2007

Svenne är kung

För att få serien klar i tid, har jag börjat jobba som en medelsvensson. Klockan 08:00 ringer min väckarklocka måndag till fredag. Jag är på kontoret vid Telefonplan klockan nio och tar tunnelbanan hem klockan fem. Jag tecknar i ett ganska lugnt tempo med pauser för kaffe, besök på world wide web, mellanmål och lunch. Minst sex rutor per arbetsdag har jag lovat mig själv. Väl hemma styrketränar jag lite, tar en dusch och äter kvällsmat. Klockan 19 brukar jag vara redo för att göra något kul fram tills jag somanr klockan tolv. På helgerna roar jag mig och slappar. Det är väldigt stor kontrast till det liv jag levde under resan.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

En liten fråga bara.. Var ligger ditt kontor och hur har du råd med detta? Eller är det bara en eufemism för ditt arbetsrum hemma?

1:23 PM  
Blogger Simon G said...

Mitt kontor ligger vid Telefonplan och jag får sitta där gratis. Varför jag får det är en lång historia.

7:06 AM  

Post a Comment

<< Home